Shampoo-producent Alpecin wordt titelsponsor van nieuwe Zwitserse wielrenstal Katusha-Alpecin
Alpecin breidt internationaal engagement in de rensport verder uit en treedt in seizoen 2017 op als titelsponsor van wielerploeg Katusha-Alpecin. De wielerploeg heeft topcoureurs als Tony Martin (GER), Alexander Kristoff (NOR) en Ilnur Zakarin (RUS).

Fotobijschrift: Eduard R. Dörrenberg (Directeur-Aandeelhouder Alpecin), Alexis Schoeb (Directeur Katusha-Alpecin)

Het aangaan van dit partnership met het nieuwe WorldTour-team Katusha-Alpecin betekent een consequente voortzetting door de Duitse firma van haar internationale strategie op het gebied van wielersport-sponsoring.

"De samenwerking met Katusha-Alpecin, dat voortaan een internationaal cycling-project zal zijn met hoofdvestiging in Zwitserland, biedt ons enorme kansen voor de realisatie van onze mondiale merkcommunicatie", aldus Eduard R. Dörrenberg, directeur-aandeelhouder van de familieonderneming en producent van de succesvolle mannenshampoo Alpecin. Met onze in 2014 wereldkundig gemaakte wielersportstrategie en topcoureurs als Marcel Kittel en John Degenkolb heeft Alpecin voor een opleving van de wielersport in Duitsland gezorgd. En ook de media-aandacht nam aantoonbaar toe, zoals blijkt uit het feit dat de ARD opnieuw live-uitzendingen van de Tour de France ging uitzenden.

Ons engagement van twee jaar geleden werd destijds door velen met een kritische blik gevolgd, maar is nu al een groot succes gebleken. "Naast de toegenomen media-aandacht voor de sport en de terugkeer van de Tour de France naar Duitsland, hebben we ook al een aantal historische overwinningen van John Degenkolb en Simon Geschke binnengehaald", vertelt Dörrenberg.

"In 2017 maken het team, de renners, de hele organisatie en Alpecin in de hoedanigheid van titelsponsor een nieuwe start met een duidelijk internationale focus", aldus Dörrenberg op de vraag waarom Alpecin heeft besloten om een project te ondersteunen dat zijn oorsprong in de Russische sport heeft.

De ondernemer is persoonlijk bijzonder positief over de ommezwaai die Igor Makarov, eigenaar van het team en kledingmerk 'Katusha', en de Zwitser Alexis Schoeb met de realisatie van het innovatieve marketingconcept in het seizoen 2016 hebben bewerkstelligd.  "We zien hierin een nieuw uitgangspunt dat ons grote kansen biedt". Vanaf 2017 zullen we samen vaart achter het project zetten en daar voor Alpecin profijt uit trekken. Het is een spannende uitdaging en een logische volgende stap. Naast de eventuele sportieve successen, zullen we Duitse wielrenners als voorheen blijven ondersteunen en de wielersport in zijn algemeenheid op een positieve manier blijven veranderen," aldus Dörrenberg vooruitkijkend op de toekomst. "Op het gebied van marketing en communicatie verlangen experts een totaalconcept. Met deze drie-eenheid bestaande uit sponsoring, onze extra activeringsmaatregelen en aanvullende klassieke online en offline mediacampagnes, slaan we een nieuwe weg in", vertelt Dörrenberg over de strategische achtergronden.

Daarmee blijft de shampooproducent consequent op koers voor wat betreft diens doelstelling om van Alpecin een wereldmerk te maken. "Dankzij de belangrijke overwinningen die de ploeg Giant-Alpecin in de afgelopen jaren heeft behaald, is onze naamsbekendheid in het buitenland aanzienlijk toegenomen, hebben we talrijke nieuwe markten kunnen betreden en hebben we daarmee ons eerste doel bereikt", aldus de directeur-aandeelhouder.

Print
Small letter Medium letter Large letter